FITNESS:

FITNESS BIJ AMICA

FITNESS BIJ AMICA SPORT & FITNESS
Fitness bij Amica

Fitness: Cardio- en krachttraining

Ben jij diegene die in een laagdrempelige, gezellige, kleinere sportschool wil gaan trainen?
Dan is fitness bij Amica wat voor jou!

In een gemoedelijke sfeer samen of alleen sporten. Bij Amica voel je gelijk thuis! Bij Amica wordt ook het sociale aspect niet vergeten: na het sporten is er tijd en gelegenheid om samen nog even na te praten onder het genot van een kopje koffie, thee of een sportdrankje!

De reden om te gaan fitnessen zal van persoon tot persoon heel verschillend zijn. De één wil afvallen, de ander werken aan zijn conditie, de volgende meer spierkracht krijgen en ga zo maar door. Amica speelt in op die verschillende motieven met persoonlijke begeleiding en een op maat gemaakt schema! Bewegen is essentieel voor de gezondheid. Je voelt je gelukkiger, zit beter in je vel, valt af en voelt je fit.

Wat is Fitness?

Fitness is een verzamelnaam voor activiteiten die ervoor zorgen dat je in een betere algehele conditie komt. Hieronder valt onder meer de groei van spiermassa (krachttraining), de verbetering van het uithoudingsvermogen (cardiotraining), lenigheid, snelheid en coördinatie.

Cardio Fitness

Bij cardiotraining train je het hart- en vaatstelsel en draait alles om het trainen in de juiste hartslagzone. Om zo snel mogelijk in deze hartslagzone te komen, zijn apparaten als de loopband, crosstrainer en roeiapparaat perfect. Een algehele lichaamstraining op deze apparaten zorgt voor meer uithoudingsvermogen. En ook: meer lenigheid, snelheid en coördinatie. Let op: doe altijd een goede warming up!

Kracht Fitness

Bij krachttraining train je de spieren, waardoor ze meer massa krijgen. En vergeet dat je van krachttraining alleen maar breed wordt, want niets is minder waar.
Door het goed aanspreken van je spiermassa schiet je verbranding omhoog. Perfect voor afvallers die meteen strakker in hun vel willen zitten. Dus pak die gewichten!

Combinatie van Cardio- en Krachttraining

Wil je afvallen? Dan is het belangrijk om conditie én kracht te trainen, in combinatie. Bij alleen conditietraining verbrandt je lichaam calorieën, maar dat stopt vlak na de training. Krachttraining zorgt voor sterkere spieren; een spier is een orgaan dat energie nodig heeft. Met meer spiermassa zal je, ook na de training en zelfs als je slaapt, meer energie verbranden. Daarom adviseren we altijd een combinatie van cardio- en krachttraining.